گزارش آمریكا درباره اختلاف امام خمینی (ره) با بازرگان درباره نفوذ خارجی

آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 46
باردید دیروز : 189
بازدید هفته : 293
بازدید ماه : 1558
بازدید سال : 6958
بازدید کلی : 147267

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
نظرات
به نظر می رسد كه از همین ابتدا اختلاف فزاینده ای میان خمینی (كه برخواستهایش برای تصفیه نفوذ خارجی از جامعه ایرانی و اسلامی كردن كامل جامعه هرچه بیشتر پافشاری می كند) و بازرگان كه سعی دارد همه را راضی كند ( ولی مؤثر نیست) وجوددارد.
به گزارش مشرق، «جوانهای عزیز! اسناد درس آموز لانه جاسوسی را بگیرید و بخوانید... دانشجویانی كه آنجا را گرفتند و فهمیدند كه لانه جاسوسی است با زحمت زیاد آن را استحصال كردند... این‌ها نشان می‌دهد كه امریكایی‌ها در هنگام اوج نهضت و پیروزی انقلاب دائم درحال توطئه علیه جمهوری اسلامی بوده‌اند؛ آمریكا این است.» این بخشی از توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان به مناسبت ۱۳ آبان سالروز تسخیر سفارت آمریكا (لانه جاسوسی) است. بر همین اساس مركز اسناد انقلاب اسلامی از این پس به صورت روزانه، اقدام به انتشار اسناد استحصال شده از سفارت آمریكا می‌كند.

 

 در سند زیر كه جز اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریكا است نشان می دهد كه از همان ابتدا اختلافات زیادی ما بین بازرگان و امام خمینی وجود داشت. متن كامل سند به شرح ذیل است:

 از : سفارت آمریكا در تهران

 تاریخ : 8 مارس 1979  17 اسفند 1357

 به : هیئت نمایندگی ایالات متحده در ناتو

 طبقه بندی : سری  پخش محدود

 شماره سند: 2785

 موضوع : ارزیابی وضع ایران

 1  علیرغم ارزیابی كه در تلكس مرجع صورت گرفته ٬ ما دلیلی برای خوش بینی معتدل نسبت به وضع  فعلی ایران نمی بینیم. تمام نكات ضعفی كه در مورد موقعیت بازرگان ذكر شد صحیح می باشند ٬ ولی   مسائلی كه به عنوان نمایانگر قدرت بازرگان از آنها یاد شده اصلاً واقعیت ندارد.

2- مثلاً ایرانیان زیادی در حالی كه مایل هستند به مشكلات ایران پایان دهند ولی قدرتی برای انجام  این كارندارند. وقایع خارج از كنترل هر فرد یا گروهی اتفاق افتاده اند و حالا با شتاب خودشان به سوی  پایانی پیش می روند كه برای اكثریت ٬ غیر قابل تصور و ناخوشایند است.

3- گذشته از آن به نظر می رسد كه از همین ابتدا اختلاف فزاینده ای میان خمینی (كه برخواستهایش برای تصفیه نفوذ  خارجی از جامعه ایرانی و اسلامی كردن كامل جامعه هرچه بیشتر پافشاری می كند) و بازرگان كه سعی  دارد همه را راضی كند ( ولی مؤثر نیست) وجود دارد. كمیته های انقلاب از خمینی حرف شنوی دارند و از  دولت موقت مستقل هستند. دولت هم  سعی دارد برای خود قانون وضع كند و بصورت مستقل از خمینی پیش رود.

 

منبع: مركز اسناد انقلاب اسلامی

مطالب مرتبط

تعداد بازدید از این مطلب: 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود